8/5 Silvia

Idag red jag ju markarbete med bommar (: på BRK blev de .. mkt större och fler bommar(A)
När jag red fram gick det jätte bra , ibörjan var hon lite okoncentrerad .. men sen gick hon super så nöjde mig med att bara rida fram i skritt och trav :) sedan skrittade jag  en runda över alla bommar och de gick väll ganska bra eller är så rädd om sina ben så så fort hon nuddar så blir hon livrädd och hoppar upp i luften typ :/ MEn började sedan trava och sånt och de gick bra över alla bommar .. gjorde några konstiga språng för började typ galoppera MITT I allt ;S Sen skulle jag galoppera över bommar och de gick nte bra ): och efter det så blev inget bra hon bara sprang och då hade hon ner cavalettin och fick dåligt självförtronde så bestämde mig bara för att skritta runt på alla som jag gjorde ganska länge faktiskt (: och de gick mkt bättre (yy några gånger att hon råkade nudda och blev rädd några gånger efter när man red på dom igen men sen fixade det sig ganska snabbt igen (: sen så varde 3 galoppbommar med ca 6 meter imellan som jag istället travade över och gjorde halt imellan !  så blev att jag travade över en lång cavaletti serie och sedan nöjde jag mig med det ;D
Annars ganska nöjd (: tycker nästan att hon blir piggare och piggare för varje dag xd men förmodligen för att hon börjar bygga upp sig lite mer och lärt känna oss lite bättre så testar väll kanske lite ;p
Hon har faktiskt blivit mkt finare i hullet och byggt lite muskler så vi är på rätt väg iallfall <3 Och imorgon kommer pernilla (hästsjukgymnast) som ska sätta lite nålar och massera (yy Och den 17 så ska vi rida för en dressyrtränare som Pernilla tipsade om , hon rider oxå för henne och pernilla är ju sjukt duktig fälttävlans ryttare eller ja var så hon vet ju vad hon pratar om (; Tina hette hon förresten !

gammal bild igen ;$
/ Linn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0